طبیعت گردی و طبیعت درمانی

طبیعت گردی و طبیعت درمانی

 

طبیعت گردی و طبیعت درمانی

 

طبيعت درمانی، روشی مبتنی بر درمان‌های طبيعی موجود در پيرامون ما همانند نور خورشيد، هوا، آب، رژيم غذايی و به طور كلی نيروی شفابخش طبيعت است. این روش درمانی در دهه‌های اخیر مورد توجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته است.

 

یکی از تفاوت‌های اصلی سبک زندگی انسان امروزی با گذشته فاصله روزافزون او با طبیعت است که علت اصلی آن پدیده شهرنشینی است. از دوران گذشته تا کنون هر گاه فردی دچار بیماری یا افت روحی می‌شود، تجویز پزشکان به عنوان یکی از روش‌های درمانی، انتقال فرد به مکانی آرام و یا ساحلی و دور از هیاهوی شهر بوده است.

 

محبوبیت مکان‌های تفریحی چون پارک، کمپینگ، محدوده‌های شهری و حتی پیاده‌روی در فضاهای سبز اطراف شهر برای آزادسازی فکر، گواهی است بر این که طبیعت غوغا و التهاب درون را آرام می‌کند.دانشمندان اخیرا از تجویز ساده پیاده‌روی و گردش فراتر رفته‌ و به مطالعه گسترده نیروی شفابخش طبیعت پرداخته‌اند.

 

ازدیاد شهرنشینی نسبت مستقیمی با افزایش بیمار‌های روحی، به ویژه اضطراب و افسردگی دارد. استرس مادر همه بیماری هاست.

 

بر اساس پژوهش‌های دو دهه اخیر افرادی که درمناطق روستایی رشد و نمو می‌کنند واکنش‌های استرسی کم‌تری دارند. حضور در طبیعت و فضای سبز تاثیر مثبتی بر تندرستی و سلامتی دارد. چشم‌اندازها و آواهای طبیعت موجب کاهش استرس در افرادی می‌‌شود که در معرض محرک‌های منفی قرار دارند.

 

ده نکته که علاقمندان به طبیعت گردی باید بدانند!

 

سفر‌های طبیعت گردی، فرهنگ، اصول و شرایط خاص خود را دارند. اینگونه سفر‌ها با سفر‌های فرهنگی چون بازید از یک شهر تاریخی، کاخ، موزه یا پارک ملی و... اقامت در هتل یا مهمان سرای که با تمام امکانات داخل شهراست، بسیار بسیار متفاوت هستند.

 

سفر طبیعت گردی از خانه شروع می‌شود، زمانی که طبیعت گرد در حال انتخاب وسایل مورد نیاز سفر است. می‌توانیم کوله او را کوله طبیعت گردی بنامیم. شاید، این موضوع در نظر شما بی‌معنی و یا بی‌اهمیت باشد، درحالیکه هرچه بیشتر در این باره فکر یا مطالعه کنید، به پیچیدگی و اهمیت آن پی خواهید برد.

 

توجه داشته باشید که در انتخاب وسایل مورد نیاز سفر؛ سلیقه شما، هدف، شرایط آب و هوا مقصد، طول سفر، سن و جنسیت شما، نوع سفر، وسیله حمل و نقل، وسایلی که باعث آرامش بیشتر شما در سفر می‌شوند و شرایط اجتماعی- فرهنگی جامعه میزبان همگی روی محتویات کوله شما تاثیر می‌گذارند.

 

1. اولین و مهمترین توصیه سبک بودن کوله سفر شما است. پر واضح است، هرچه سبک‌تر سفر کنید، انرژی کمتری در حمل و نقل مصرف خواهید کرد. سبک سفر کردن باعث می‌شود، بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

 

2. لباس های ساده، بدون زرق و برق، زود خشک شو، آستین بلند و به رنگ های متداول در طبیعت که باعث توجه بیش از حد مردم محلی نشود به تن کنید.

 

3. لباس‌هایتان را مناسب فصلی که در آن سفر می‌کنید، انتخاب کنید. جوراب اضافی همیشه همراه خود داشته باشید. با این وجود، لباس زیاد با خود حمل نکنید. از روکش و ملحفه سبک استفاده کنید. یک کیسه پارچه‌ی برای جدا کردن لباس های تمیز و کثیف خود در کوله بگذارید.

 

4. حتما لوازم ظروری نظیر لوسیون دور کننده حشرات، ضد آفتاب، پماد های لب و دست، پماد های سوختگی و ضد نیش حشرات، کیف کمک های اولیه، عینک آفتابی، لیوان تاشو سیلیکونی، چاقوی جیبی چند کاره که معمولا به همراه قاشق و چنگال است، مسواک، چراغ قوه، کلاه آفتابی و دستمال مرطوب آنتی باکتریال یا ژل ضد عفونی کننده در کوله پشتی خود داشته باشید.

 

به بانوان توصیه می شود که با بکارگیری ابزار دفع ادرار سیار فم-پی از عفونت ادرار و عفونت های زنانه پیشگیری کنند زیرا ابتلا به اینگونه عفونت ها مانع از لذت بردن از سفر و طبیعت گردی می شوند.

 

به جهت اینکه طول خروجی مجرای ادراری بانوان خدادادی بسیار کوتاه است، ساختار فیزیکی این اندام فرصتی را برای نفوذ راحت میکروب ها و باکتری های مضر به داخل اندام فراهم می سازد. لذا این اندام بانوان نیازمند یک مکمل طبیعی به نام ابزار دفع ادرار سیار فم-پی است تا بدینوسیله طول خروجی مجرای ادراری بانوان افزایش یافته و سپس احتمال نفوذ میکروب ها و باکتری های مضر به داخل خروجی مجرای ادراری بانوان به صفر برسد.

 

www.fempee.co.it

www.fempee.com

www.t.me/fempee

 www.instagram.com/fempeeco

 

5. در صورت عدم دسترسی به آب تصفیه شده، یک کتری کوچک همراه داشته باشید.

 

6. نکته بسیار مهم دیگر این است که مطالعات خود را درباره هدف و مقصد، قبل از شروع سفر، کامل کنید. به جای برداشتن کتاب های سنگین راهنمای سفر، یادداشتهای خود را بردارید. فتوکپی از مدارک سفر خود به همراه داشته باشید تا در صورت مفقود شدن اصل آنها این مدارک بتوانند به شما کمک کنند. همیشه یک مداد و دفتر یادداشت کوچک به جای لپ تاپ و...همراه داشته باشید.

 

7.  برای فراگیری عبارات کاربردی به زبان مردم محلی از کتاب های آموزشی مرتبط در این خصوص استفاده کنید. سعی کنید این یادگیری را از چند ماه قبل از سفر آغاز کنید.

 

8. در صورت داشتن وسایل الکتریکی حتما پاور بانک و باتری‌های قابل شارژ همراه داشته باشید.

 

9. به جای برداشتن دستگاه‌های صوتی پخش کننده و استفاده از هدفون، به صداهای دلنشین طبیعتی که از آن دیدن می کنید، گوش کنید و تلاش کنید با مردم محلی حرف بزنید.

 

10. یک ساعت ارزان و زنگ دار به همراه داشته باشید تا به موقع بیدار شده و سر قرارهای خود حاضر شوید.

 

مشاوره رایگان:  00982188349295

 

فم-پی، محصولی کارآمد، ارزان، ایمن و بادوام.

 جهت طرح سوالات و ثبت سفارشات، لطفا از طریق پل ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

ارسال سریع سفارشات از مبدا به سراسر دنیا.

 

Order by Telegram: www.t.me/greenlifestylegroup

Order by Instagram: www.instagram.com/fempeeco

 Order by E-mail: sales@fempee.com  

 Join us at Facebook: www.fb.com/fempeeco

Join us at Telegram Channel: www.t.me/fempee

Visit us at website: www.fempee.co.it  

 Visit us at website: www.fempee.com